Dubbdäck. Av!

Så oerhört skönt att slippa lyssna till ljudet av dubb mot asfalt. Förra helgen åkte dubbdäcket av från framhjulet (säkert sex veckor sedan jag bytte på bakhjulet). Det borde jag ha gjort långt tidigare med tanke på den milda vintern i Skåne.

Det är tveksamt om dubben fick göra någon större nytta den här säsongen. Det har ändå känts trygg att ha däcken på. Man vet ju aldrig.

När jag valde dubbdäck blev det Schwalbe Winter med 120 dubb. Däcket kom in som god tvåa i Testfaktas test av vinterdäck.  Innan jag stoppade däcken långt in i ett förråd granskade jag dom. Inget av däcken hade tappat dubb.  Det förvånar mig lite då jag hittade flera nätskribenter som tar upp det som ett problem.

Kommentera

